مقالات

نخود به انگلیسی


نخود به انگلیسی chick pea -chickpea -chickpeas  می شود که s جمع هم می گیرند.. نخود از دسته حبوبات است. به حبوبات به انگلیسی   legume گفته می شود.

 یکی از مشهور ترین و پر مصرف ترین حبوبات جهان نخود است.

 نخود فرنگی  به انگلیسی pea  می شود.   نخود فرنگی  که هنوز سبز است green pea  می شود. هنگامی که نخود فرنگی خشک شد dried pea می شود.

  نخود فرنگی در واقع دانه کوچکی است که از گیاهی به نام به نام نخودسبز با معادل انگلیسی (Pisum Sativum) حاصل می‌شود. گیاه نخود فرنگی از زمان‌های قدیم مانند خیلی از سبزیجات برای پخت‌وپز به کار می‌رفت. امروزه نیز طرفداران خاص خود را دارد. این گیاه معمولاً در فصول سرد سال یعنی از شروع زمستان تا اوایل تابستان کشت می‌شود.
 

به طور کلی pea هم شامل نخود به اصطلاح آبگوشتی می شود و هم شامل نخود سبز.

اما chickpea همان نخود آبگوشتی است.  اگر نخود آبگوشتی هنوز سبز باشد green chickنخود فرنگی pea  می شود.

نخود آبگوشتی را هنگامی که هنوز سبز رنگ است نیز فریز می کنند. یا به شکل کنسرو به صورت خانگی یا صنعتی تولید می کنند.

نخود از حدود 7500 سال پیش در خاورمیانه کشت میشده است. بقایای آن را در منطقه غرب ایران یافته اند.

نخود یکی از محبوب ترین دانه های حبوبات است. سرانه مصرف نخود در جهان 7 کیلو گرم است. در ایران سرانه مصرف نخود 2/5 کیلو گرم است که فاصله ی معنا داری با مصرف جهانی دارد.

بهترین جایگزین گوشت قرمز برای افراد گیاه خوار یا وگان، نخود است. کسانی که قند خون ، چربی یا فشار خون بالایی دارند بهتر است مصرف نخود را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.

نخود سرشار از پروتئین است. و در رژیم های غذایی سالم به طور مرتب و روزانه مصرف می شود. نخود آبگوشتی بیشتر در غذاهای مردم مدیترانه و خاور میانه استفاده میشود. برای آگاهی بیشتر در مورد نخود اینجا کلیک کنید.

نخود فرنگی بیشتر در غذاهای اروپا و آمریکا استفاده می شود .نخود به انگلیسی

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 20 =