مقالات

صادرات نخود ایران

 یکی از محصولات صادراتی ایران نخود کرمانشاه است . نخود کرمانشاه یکی از بهترین و مرغوب ترین نخودها در دنیا و جهان محسوب می شود، این محصول با سایز بندی 5 الی 10 میلی متر تولید و به بازارهای جهانی صادر می شود.

 کشور های همسایه ایران به ویژه عراق، امارات، افغانستان و عمان و… از واردکنندگان عمده ی حبوبات هستند، بازار صادرات نخود مانند سایر حبوبات برای بازرگانان ایرانی بسیار پر رونق است. قطعا  مشکلات و سختی هایی که بر سر راه صادرات نخود وجود دارد، که باید به آن توجه کنید و راهکارهایی را برای حل و مدیریت آن در نظر بگیرید.

 همانطور که اشاره شد یکی از محصولات صادراتی ایران نخود کرمانشاه است. گام اول برای صادرات نخود شناسایی بازار هدف در کشور مقصد است. گام بعدی داشتن بسته بندی مناسب و استاندارد برای محصول است. مراحل بعدی مانند اخذ مجوز لازم از کشور مقصد، انجام امور گمرکی و در نهایت قرارداد با یک شرکت معتبر حمل و نقل را باید انجام دهید.

صادرات نخود کرمانشاه

صادرات به کشورهایی مانند روسیه، عراق، ترکیه، امارات، پاکستان و..می تواند بسیار سودآور باشد.

ایران در سال های 2021-2017 ، سالانه به طور متوسط 19 هزار تن نخود صادر کرده است. میزان صادرات نخود ایرانی اکنون بسیار بیشتر از این ارقام است.
نخود یکی از محصولات کشاورزی ارزشمند و پرمصرف است که ایران به ویژه در کرمانشاه از تولید کنندگان عمده آن است. بین 40 تا 60 درصد نخود تولید شده در کشور محصول استان کرمانشاه است.

ایران اکنون (1402) در دنیا دارای رتبه ششم از لحاظ سطح زیر کشت نخود است. حجم بالای تولید نخود که مازاد بر نیاز داخل است فرصت خوبی برای صادرات آن است. که البته در شش ماهه امسال (1402) صادرات بیش از ۴۶ هزار تن نخود در کشور به ثبت رسید.

بازرگانی ساران که در حوزه تامین و صادرات نخود کرمانشاه فعالیت می کند یکی از صادرکنندگان نخود به کشورهای همسایه است. برای خرید نخود صادراتی ایران و به ویژه نخود با کیفیت کرمانشاه با مدیر فروش ما تماس بگیرید.

راه های برقراری ارتباط با بازرگانی ساران:

09023349633 واتس اپ – ایتا

09183236783 تماس تلفنی

sarantrade.sale@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − سیزده =