فروش نخود, مقالات

نخود شکسته چیست؟

نخود شکسته و کاربرد آن چیست؟

هنگامی که اوج گرمای تابستان است و گیاه و دانه های نخود در مزرعه کاملا خشک است برداشت آن آغاز و به دو صورت مکانیزه و دست چین انجام می شود.

برای تشخیص زمان مناسب برداشت نخود، آن را لای دندان می گذارند اگر نخود شکسته شود و له نشود پس آماده برداشت است.

در روش مکانیزه، از طریق کمباین مخصوص برداشت صورت می گیرد و دانه از گیاه جدا می شود. اما در روش دستچین کردن به وسیله ی خرمنکوبی نخود از گیاه خشک جدا می شود.

کشاورزان نخود را در کیسه های بزرگ 60-50 کیلویی بسته بندی میکنند. نخود کشاورز حاوی شن، کاه و پوسته خشک نخود است و باید تمیز شود.

برای تمیز کردن نخود و همچنین دانه بندی از دستگاه های شن گیری و بوجاری استفاده می  شود. با این روش نخود تمیز می شود و در سایزهای مختلف از سایز 10 میلی تا سایز 5 میلی و در ترکیبات مختلف دانه بندی می شود . معمولا نخودی که بوجاری می شود در کیسه های 25 یا 30 کیلویی بسته بندی و آماده صادرات و یا فروش در داخل کشورمان می شود.

طی فرآیند بوجاری برخی از نخود ها شکسته می شوند. این نخودها به طور جداگانه بسته بندی می شوند.

نخود شکسته

برخی از این نخودهای خورد شده مجددا بوجاری می شود و از هر گونه شن و سنگ و .. پاک می شود . این نوع نخود برای تهیه خمیر فلافل و یا تهیه آرد نخود استفاده می شود.

اما اگر نخود شکسته حاوی مواد اضافی زیادی باشد و برای تهیه خمیر فلافل مناسب نباشد برای تهیه ی خوراک دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر تولیدی فلافل دارید و یا تولیدی آرد نخود پیشنهاد ما استفاده از نخود شکسته است زیرا از قیمت مناسبی نسبت به نخودهای سالم و درشت برخوردار است، در حالیکه طعم و کیفیت آنها با هم یکی است.

امیدوارم به پاسخ این سوال که نخود شکسته و همچنین کاربرد آن چیست ؟ رسیده باشید.

 

برای تهیه نخود شکسته به صورت تناژ با شرکت ساران تماس بگیرید. زیرا شرکت ساران در انتخاب بهترین محصول برای مشتریان خود متعهد است.

تماس در ساعات اداری 09183236783

واتس اپ 09023349633

ایمیل sarantrade.sale@gmail.com

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + دوازده =