مقالات

صادرات نخود کرمانشاه به عراق

صادرات نخود کرمانشاه به عراقصادرات نخود کرمانشاه  از جمله محصولات صادراتی ایران به عراق است و همواره پر رونق است.


ایران یکی از کشورهایی است که دارای حجم صادرات فراوانی به عراق است. از جمله محصولات کشاورزی، و به ویژه نخود کرمانشاه به عراق صادر می شود .


استان کرمانشاه به دلیل شرایط اقلیمی مناسب یکی از تولید کنندگان محصولات کشاورزی به ویژه نخود و صادر کننده آن است .
 به دلیل نزدیکی و هممجواری استان کرمانشاه و داشتن مرز مشترک با کشور عراق هزینه حمل و نقل پایین تر است. بنابراین صاردات نخود ایران به عراق ، برای عراقی ها به صرفه تر بوده و برای ایرانی ها نیز سودآورتر است.

مکانیزه شدن تولید نخود و در نتیجه افزایش تولید ، مازاد بر نیاز داخل کشور، کاهش ارزش پول ملی در برابر دلار باعث افزایش صادرات این محصول به ویژه به کشور عراق شد.

هم زبانی مردم غرب ایران در استان های آذربایجان غربی ،کردستان و کرمانشاه با اقلیم کردستان در عراق باعث ایجاد ارتباطات تجاری شده و تجارت بین آنها رونق دارد.

در استان ها جنوبی مانند خوزستان نیز مردم ساکن در هر دو طرف مرز ایران و عراق عرب زبان بوده و این هم زبانی باعث ایجاد اعتماد بیشتر و رونق تجارت شده است. 

نخود یکی از مواد اولیه غذاهای عربی مانند فلافل حمص و … به شما می رود. هر چه مواد اولیه ی غذاها با کیفیت تر و خوشمزه تر باشد؛ قاعدتا غذا نیز باکیفیت و خوشمزه خواهد بود.

نخود کرمانشاه به دلیل کیفیت بسیار بالا و طعم عالی گزینه بسیار مناسبی برای غذاهای عراقی هاست. 

چون دستکاری ژنتیکی روی محصول نخود ایرانی  انجام نمی‌شود  و نخود کاملا طبیعی است؛ از لحاظ طعم و مزه با نخود دیگر کشورها خیلی متفاوت است، نخود ایرانی شیرین و خوش طعم است. و از نظر زودپز بودن، لعاب داشتن و بالا بودن درصد پروتئین آن؛ خریدارن و مصرف کنندگان خاص خود را دارد.

 نخود ایرانی به ویژه نخود کرمانشاه مورد پسند ذائقه ی عراقی هاست . در نتیجه عراق بازار خوبی برای نخود کرمانشاه محسوب می شود. و این خود مزید بر سایر دلایل صادرات نخود کرمانشاه به عراق است. 

شرکت بازرگانی ساران تامین کننده و صادرکننده نخود کرمانشاه  به عراق و سایر کشورهای همسایه است.

برای ارتباط با ما از طریق این لینک اقدام کنید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − 6 =