مقالات

نخودچی از کدام نخود درست می شود

نخودچی از نخود معمولی درست می شوددر این مقاله کوتاه می خواهیم در مورد اینکه نخودچی از کدام نخود درست می شود و بهترین نخود برای تهیه نخودچی کدام است مطالبی ارائه کنیم.

نخود های مورد استفاده برای تولید نخودچی می توانند شکل،رنگ، سایز، و فصل برداشت متفاوتی داشته باشند.  بهترین نخودچی از نخود سایز 8 و 9 و 10 درست می شود.

 

با کیفیت ترین نخود تولید شده در ایران نخود درشت در سایزهای 8 و 9 و 10 است، که عمدتا در استان کرمانشاه تولید می شود. در استان های آذربایجان غربی، کردستان و لرستان نیز نخود با کیفیت اما به صورت محدودتر تولید می شود. نخودی که در فصل بهار کاشت و برداشت می شود، پیشنهاد بهتری برای تولید نخود چی با کیفیت بالاتر است.

نخودچی در ایران بیشتر در شهر ممقان در آذربایجان تولید می شود . که هم نیاز داخلی را تأمین می کند، هم به کشورهای دیگر صادر می شود.

نخودچی طی فرآیندی از نخود معمولی که به نخود آبگوشتی مشهور است تولید می شود. در این مقاله می توانید در مورد این فرآیند بیشتر بخوانید و بدانید.

نخودچی از بسیاری از خواص نخود برخوردار است . حاوی پروتئین بالا و ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری است. نخود از آنتی اکسیدان و فولات غنی است . برای مصرف روزانه در یک رژیم غذایی سالم ، استفاده از نخود در غذاها و استفاده از نخودچی به عنوان میان وعده پیشنهاد می شود. نخود هورمون موسوم به هورمون گرلین را کنترل می کند. با مصرف نخود هورمون گرلین کاهش پیدا می کند و در نتیجه احساس گرسنگی کاهش یافته و احساس سیری ایجاد می شود. نخود یک ماده غذایی بی نظیر و بسیار عالی برای کنترل وزن  است. 

امروزه علاوه بر مصرف نخود در غذاهای سنتی مانند آبگوشت و آش و نخودآب و … در رژیم غذایی وگان و سالم نیز به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد. زیرا نخود سرشار از پروتئین و بسیاری از مواد غذایی ضروری برای بدن است. 

شرکت ساران تأمین کننده نخود کرمانشاه می باشد . اگرتولید کننده نخودچی هستید می توانیم نخود درشت کرمانشاهی تازه ، درشت و با کیفیت را برای تهیه و تولید نخودچی تأمین کنیم. 

برای خرید نخود و مشاوره با کارشناسان ما از طریق راه های ارتباطی زیر تماس بگیرید یا پیام دهید.

تماس از ساعت 9 صبح تا 5 عصر   09183236783

واتس اپ – تلگرام – ایتا – روبیکا 09023349633

ایمیل sarantrade.sale.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =