فروش نخود, مقالات

خرید و قیمت عمده نخود

خرید و قیمت عمده نخود بر اساس حجم خرید و درجه کیفیت و سایزبندی نخود متغیر است.

 نخود بر اساس عوامل مختلفی تعیین قیمت می شود و تغییر می کند.  روش خرید و قیمت عمده نخود و سوال بسیاری از کسبه است . 

یکی از دلایل تغییر قیمت نخود وجود تورم و نداشتن ثبات در قیمت انواع کالا و خدمات است. طبعا نخود نیز از این قاعده مستثنی نیست.

فصل برداشت، نوع و سایز نخود، میزان تقاضا برای نخود و … از دیگر عوامل موثر در تغییر قیمت نخود هستند.

خرید نخود عمده

خرید نخود عمده

به طور کلی هر چه نخود تازه تر، درشت تر و تمیز تر باشد قیمت بالاتری دارد. بالاترین قیمت نخود در ایران متعلق به نخود تک خان  یا سایز 10 میلی می باشد. این نخود محصول استان کرمانشاه است و در فصل بهار کاشت و داشت و برداشت می شود. بیشترین حجم نخود تک خان به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس صادر می شود.

  نخود ریز فلافلی از قیمت پایین تری نسبت به سایر انواع نخود برخوردار است. زیرا در آب خیسانده و سپس برای تهیه فلافل خمیر می شود. نخود ریز فلافلی عمدتا در سایزهای 5و6 و گاهی 7و 4 می باشد. نخود شکسته نیز در بازار نخود فروش ها پیدا می شود.این نخود کمی از نخود فلافلی ارزانتر است. البته حجم نسبتا کمی از نخود شکسته در بازار یافت می شود.

قیمت نخود سه خان یا همان نخود رسمی که بیشترین تولید و مصرف را در کشورمان دارد از قیمتی بینابین قیمت نخود درشت و ریز برخوردار است. نخود سه خان عمدتا ترکیبی از نخود در سایزهای 7و8و9 است. گاهی نخود سه خان در سایزهای 6و7و8 دانه بندی می شود. 

نخود دو خان عمدتا در سایز 8و 9 دانه بندی می شود. قیمت عمده نخود دوخان نسبت به نخود سه خان بالاتر و از نخود تک خان پایین ت است. 

هر کدام از نخودهای بالا در کیفیت های درجه یک و دو و حتی گاهی درجه سه برخوردار هستند. که این درجه کیفیت نیز در قیمت نخود تأثیرگذار است.

اگر از فروشندگان نخود قیمت می پرسید حتما درجه کیفی نخود را هم بپرسید.

برای خرید و اطلاع از قیمت عمده نخود با کارشناسان ما در شرکت ساران یکتا الیپی از طریق راه های ارتباطی زیر اقدا کنید.

تماس 09183236783

واتس اپ – ایتا – روبیکا -تلگرام 09023349633

ایمیل sarantrade.sale@gmail.com

 

 

 

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 1 =